Adrian



 

1990
Pe scena teatrului Odeon, regizorul canadian Alexander Hausvater monta Au pus cătușe florilor, de Fernando Arrabal, urmată de La țigănci, a lui Mircea Eliade...
Îl convinsesem pe Cornel să susținem financiar aceste două producții, ba chiar plătisem drepturile pentru La țigănci din bani proprii, așa că Trustul Expres a fost sponsorul principal...muzica, Adrian Enescu.
Vine seara premierei...emoționată și bucuroasă, îmi așternusem pe patul din dormitor bluza albă, brodată, și fusta foșnitoare de tafta violet...căutam cu înfrigurare să potrivesc o pereche de sandale pentru această sărbătoare...fusesem informată că va trebui să urcăm pe niște scări înguste, de lemn, în întuneric...parte din spectacol...așa că am dat deoparte tocurile și m-am oprit asupra unor balerini aurii...mi-am încheiat bluza cu cameea veche, din aur fin, florentin, și am plecat la teatru...la intrare am primit caietul spectacolului...cu povestea, fotografii de la repetiții, prezentarea regizorului, sponsorii pe ultima pagină...caut cu înfrigurare numele Trustului Expres...lipsea...la fel lipsea și autorul coloanei muzicale, Adrian Enescu...
Nu mă întrebați cine făcuse acel caiet, e mult timp de-atunci, cert e că organizatorii, sesizând omisiunea, au găsit o soluție năstrușnică...au bătut la mașină, pe niște fâșii de hârtie înguste și lungi, sponsorul principal și autorul coloanei sonore, și le-au lipit la mijlocul caietului...cred că lipiciul era prost, pentru că benzile de hârtie s-au desprins din caiet, și podeaua sălii de spectacol era ninsă cu ele, călcate în picioare de audiența curioasă și nerăbdătoare...la cocktailul de după premieră, directorul teatrului și întreaga distribuție au venit să-și ceară scuze...ne-am făcut că nu s-a întâmplat nimic, dar, a doua zi, Adrian Enescu s-a dus și și-a luat muzica acasă...era programată o reprezentație pentru seara respectivă...cum? Fără muzică era imposibil...toți actorii s-au strâns în holul teatrului, au început să plângă și l-au implorat să revină asupra deciziei sale...a cedat...era și el artist, ca și ei...un mare ARTIST!
Îmi vei lipsi, dragul meu Adrian...ultima oară ne-am întâlnit la un concert de binefacere la Biserica Anglicană și mi-ați promis, tu și Adina, o vizită în podul toamnei...
Mi-e dor de acea neîntâmplată vizită...îmi va fi dor mereu de tine, dragul meu drag...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce ciudată-i natura umană

Nu mai fiți deștepte, proastelor!

Neveste, consoarte, soții...