Dumnezeul din noi

Mă întreb de mult timp...
Oare de ce nu-și pot trăi oamenii credința în intimitatea sufletelor? 
De ce au nevoie de toate aceste presupuse manifestări exterioare ale dumnezeirii, inventate de oameni, nu lăsate de Dumnezeu?
De ce biserici și odoare scumpe, odăjdii și patrafire muiate în aur, împărtășanii și pupat de moaște, vinuri bisericești și ospețe pantagruelice ale slujitorilor Domnului, ascunse de ochii dreptcredincioșilor sau etalate cu nerușinare din jilțurile moi, îmbrăcate în piele, ale caleștilor moderne cu mulți cai putere?
De ce e nevoie de intermediari între om și Dumnezeu? 
Bunica mea mergea la biserică de două ori pe an, de Paști și de Crăciun...zicea, nu-i nevoie să merg la biserică să-l găsesc pe Dumnezeu drăguțul (așa-i spunea ea), stau în fiecare seară, aici, pe laviță, și vorbesc cu el, mă spovedesc, îi spun ce-am făcut peste zi, îi cer să mă lumineze să fac bine ce fac. 
A trăit 87 de ani, a făcut 6 copii, a îngrijit, spălat, hrănit, vreo 13 nepoți, și a murit în patul ei, cu un surâs senin aninat în colțul gurii. Pentru mine, asta înseamnă om care sfințește locul.
Poate, dacă oamenii ar regăsi Dumnezeul din ei și nu l-ar mai căuta în biserici, preoții ar îmbrăca din nou haina simplă, neagră, a smereniei, ar înlocui potirele din metale scumpe cu căni de lut, opulența cu cumpătarea, desfrâul și lăcomia de arginți cu asceza, trufia cu umilința, poate, doar atunci, biserica și-ar recăpăta rolul inițial, acela de alinare, îndrumare și răspândire de lumină...
Până atunci, Sodoma și Gomora de care vorbesc cu gura plină preoții în biserici e chiar în ograda lor!
Și nu-mi vine deloc să spun, iartă-i, Doamne, că nu știu ce fac, pentru că știu!

Comentarii

  1. Post Scriptum: Bună ziua, doamna Monica! Atât aş dori, să ştiu dacă Dvs. sau altcineva m-a şters azi din lista dvs. de prieteni, pentru aceste comentarii de mai jos (pe care, intuitiv, o parte din ele le-am salvat prin captură cu programul FSCapture) . Mulţumesc. Să vă binecuvinteze Dumnezeu şi Atotputernicul de opt ori!
    Azi am scris aceste comentarii de mai jos pe pagina doamnei Monica Nistorescu, la un articol despre Coaliţia Familie, şi “Cineva” mi le-a sters. Oare, cine-i, şi de ce ce le-a şters şi mi-a întrerupt accesul de a comenta pe pagina doamnei, fără a da câteva explicaţii de rigoare?
    CSM: Eu am citit că baptiştii au fost primii care au iniţiat această Coaliţie pentru Familie, apoi s-au alăturat şi alte confesiuni religioase protestante, la care apoi au pus umărul din greu şi Biserica Română. Cu alte cuvinte, de la vicleniile Raţiunii (adică a Intelectului Activ (nenominalizat deci) şi Intelectul angelic şi universal din dreapta şi din stânga Raţiunii, pe Scara creaturală) la Biserica ecumenică nu mai era decât un pas sau încă: "Pas cu pas". Probabil că, după acest referendum, urmează să se implice serios "Biserica scientologică"... "transumanistă" - aia cu noua Sophie!
    CSM: DA, trei milioane de creştini, care au iniţiat deja în chiar a doua zi a referedumului noul Partid Conservator ...în "conserva" asta mare vor intra în mod sigur şi neoconservatorii din America preşedintelui D. Trump, avându-i în interfaţă pe mai ştiu eu cine... Şi, bineânţeles, pe toate Doamnele de Bine*, Doamnele în Roz* şi Doamnele Doamnelor*, despre care au scris eu eseul teatrologic Manifest Feminist Universal. "Reportaj imaginal* la un congres internaţioanl al femeilor", publicat în 2012 în revista Confluenţe literare, şi în 2016 într-o carte de literatură de frontieră, care deja circulă, în fişier pdf. numai pentru Prieteni Speciali, cu predilecţie femei speciale solare şi cuantice.
    Monica Nistorescu: Domnu, domnu, românii or avea paginile rupte la da și nu, dar dumneavoastră le aveți rupte pe toate celelalte!
    Constantin Sandu Milea: Monica Nistorescu Fiţi liniştită, Doamna Monica, le am pe toate la purtător. Dacă aţi fi vizitat măcar albumele mele de sculptură artistică, vedeaţi mai multe "semne arbitrare" şi "simboluri consacrate". Or, credeţi că degeaba am tăiat eu în spiritul materiei cu măsura propriei mele fiinţe, şi am sculptat peste o mie de sculpturi şi Coloana Soarelui de Vis, prelungind Coloana fără sfârşit... ("Stâlpul Moştenirii" de neam solar şi Atlant din LeVant) de pe axa Pământului pe axa Cerului Cristalin! - axa pământului este şi axa cerului !
    Monica Nistorescu: zău așa, lăsați-ne, că avem o urgență pe planeta reptilienilor, a căzut șeful lor și și-a rupt tibia!
    Vorbim mai încolo!
    Constantin Sandu Milea: Monica Nistorescu Cum de aţi ghicit, eu chiar despre "tibia" acestor reptilienii şi Şefa lor am scris în Manifestul Feminist Universal, o carte de literatură de frontieră cu o prefaţă de prof.dr. Traian-Dinorel Stănciulescu. Păcat că sânt aruncat cu aşa mare grabă din Marea Ignoranţă în Dezastrul refuzului...
    • 14 min
    Monica Nistorescu Constantin Sandu Milea, mințile strălucitoare se întâlnesc! • 13 min
    Constantin Sandu Milea Monica Nistorescu, atunci, vă trimit cu dedicaţie eseul în pdf. are doar 144 de pagini şi are şi poze color (câte ceva din operele mele de sculptură) Arte e amore mio! L'Arte della Transformazione e il mio amore. Arrivederci, signora, signori, io sono prigioniero il neantului della divinita divina e „morte di bacio” in Terra Mirabilis Habitat! Grazie mille! * Acesta a fost ultimul comentariu scris pe pagina Monicăi Nistoresc, după care “Cineva” a întrerut dialogul online, şi a şters toate comentariile mele. Oare, cine şi de ce practică o astfel de cenzură?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ce ciudată-i natura umană

Nu mai fiți deștepte, proastelor!

Neveste, consoarte, soții...