Parastas Gao Tang





Pe strada Eminescu colț cu Toamnei, în casa în care, altădată, picurau clapele pianului din degetele Cellei Delavrancea, s- deschis de ceva vreme un restaurant chinezesc, Templul Soarelui. Nici rău, nici bun, livrează și acasă, s-a adaptat la nevoile românului de șnițele și cartofi prăjiți, așa că a pus în meniu felurile astea, lipindu-le în coadă cuvântul “chinezesc”, are o grădină de vară ce îmbrățișează clădirea pe două laturi și încearcă să amortizeze zgomotul și praful străzii cu o perdea de gard viu de frunze de plastic.
Uneori sun la ei și comand o supă Gao Tang, pe care mă duc să o iau după vreo 20 de minute, pusă frumos în caserolă, fierbinte și iute.

Pe colțul de vis-à-vis e biserica Precupeții Vechi, ale cărei trei turle albe îmi împodobesc geamul livingului. Clopotul mă înștiințează când a murit cineva în cartier, când începe slujba de duminică și multe altele, după cum îi e bătaia, în dungă, tărăgănată, sprințară sau gravă.

Zilele trecute am sunat la restaurant și am comandat o supă, mă uitam pe Netflix la Homeland și n-aveam chef să-mi fac nici măcar o salată. 
Mi-am tras un pantalon de trening și un pulover pe mine și am trecut strada să merg să o iau. 
Încă de la intrare mi s-a părut că ceva nu-i ca de obicei...pe tejgheaua lată de lemn erau aliniate câteva coșuri cu pâine albă, feliată, platouri cu salam, brânză și măsline și un teanc de tacâmuri. Chelnerii îmbrăcati în tunici de mătase de culoarea vinului, prinse peste piept cu brandemburguri de șnur gros, negru, răsucit în două, se învârteau aferați între bucătărie și saloane, ducând mezeluri, scobitori, carafe cu vin alb și sticle cu apă minerală și Fanta.
Până să apuc să întreb ce se întâmplă, pe ușa încăperii din dreptul barului a apărut un preot cu odăjdii de fir, bălăngănind o cădelniță ce răspândea efluvii și fum de tămâie și plasmodiind nazal “veșnica pomenire, veșnica pomenire, veeeșnica luuuui pomeniiiire”. Era urmat de țârcovnic și de o adunare tăcută, în veșminte cernite, care s-a strâns în holul întunecos, în timp ce popa cădelnițá uriașul Buddha auriu de la intrare. Buddha îl privea impasibil prin tăietura îngustă a ochilor oblici, și, cumva intimidat, preotul s-a întors spre dragonul încolăcit pe peretele alăturat și l-a tămâiat și pe el, ca într-un basm greșit și improbabil.
Dumnezeu să-l odihnească! a rostit adunarea, după care s-au așezat, vocali, la mese, și-au început să-și toarne țuici în paharele mici, de sticlă groasă...să fie de sufletul răposatului.
Amin și Namaste, 
în Bucureștiul halucinant al începutului de 2019

Comentarii

  1. Când l-am găsit pe dr. Ogume, care locuiește în Turcia, am avut nevoie disperată de a-mi readuce fostul iubit. M-a lăsat pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în situație. Doar m-a aruncat după 3 ani fără nicio explicație. L-am contactat pe dr. Ogume prin contactul său și mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ceea ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vrajă de dragoste care să ne ajute să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să mă trimită mesaje din nou și m-a simțit oribil pentru ceea ce mi-a trecut. El a spus că eu sunt cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis pentru mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat Dr. Ogume, partenerul meu este foarte stabil, credincios și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu drag Dr. Ogume oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogumenspellcaster@gmail.com. îl puteți contacta pentru oricare dintre următoarele probleme:

    RăspundețiȘtergere
  2. Șanse mari să-ți revii omul cu ajutorul DR ISIKOLO.
    eu sunt Patricia Paulet. soțul meu ne-a părăsit pe mine și pe cei doi copii ai noștri timp de aproximativ 10 luni. Am trecut prin multă durere, am făcut tot ce am încercat pentru a-l face să se întoarcă la mine și la copii, dar nimic nu a funcționat. a fost într-adevăr o perioadă stresantă pentru mine, pentru că nu am vrut niciodată să trec prin durerea inimii. mi s-a spus să iau legătura cu un medic de vrajă de dragoste pentru a mă ajuta, ceea ce am făcut, am avut norocul să iau contactul lui ISIKOLO care a putut să mă ajute, l-am contactat și i-am explicat totul și i-am respectat procedurile și a făcut vraja de reuniune de dragoste care mi-a adus soțul la mine și la copiii săi în 2 zile. multumesc mult DR ISIKOLO Apreciez foarte mult ceea ce ai facut pentru mine. Iată contactul său, dacă ți se poate solicita acest lucru prin rezolvarea problemelor de relație E-mail: isikolosolutionhome@gmail.com Îl poți și Whatsapp pe +2348133261196

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ce ciudată-i natura umană

Nu mai fiți deștepte, proastelor!

Neveste, consoarte, soții...