Tot despre influenceri

CE AM OBSERVAT ZILELE ASTEA ÎN SCANDALUL ANA MORODAN

S-au creat tabere, ca de obicei, unii buni samariteni, că omul e supus greșelii, că de-aia-i om, că și-a pus cenușă în cap public și greșeala recunoscută e pe jumătate iertată, că cine sunteți voi să ridicați piatra șamd, alții vindicativi și revoltați, aruncând acuze, insulte sau doar pilde moralizatoare, pe care cum îl duce vorba, mintea și condeiul.

CE N-AM OBSERVAT ZILELE ASTEA ÎN SCANDALUL ANA MORODAN, DAR MI-AȘ FI DORIT SĂ VĂD

O analiză profundă, serioasă, pertinentă, a acestei noi ocupații de influencer, nu vorbesc aici despre oamenii cu notorietate dobândită din alte părți, notorietate pe care și-o folosesc uneori pentru a recomanda sau critica, ci despre cei ce n-au și n-au avut în viața lor altă ocupație decât asta de influencer.

Ana Morodan declara la un moment dat la nu știu ce post de televiziune că are câștiguri de 17 000€ lunar din endorsing products, pe românește promovare de produse, și că-și completează această sumă cu venituri bunicele din vânzarea producțiilor propriilor firme, pentru că ea vrea să facă bani mulți, foarte mulți! Caut citatul dacă am puțin timp.

Până aici, toate bune și frumoase, toată lumea vrea să facă bani mulți, foarte mulți, să fie tânără, populară, frumoasă, bogată , sănătoasă și devreme-acasă, e o aspirație omenească cât se poate de firească!

Problema începe atunci când constatăm, neputincioși în fața regelui internet și a mass mediei complice, că nu există nici un fel de validare a produselor recomandate de acești influenceri, în afara propriilor lor vorbe, ori ei sunt parte direct interesată în proces, pentru că primesc bani pentru asta!

S-ar numi conflict de interese, dacă am fi pe tărâmul justiției, și Ana Morodan ar trebui să știe prea bine acest lucru, pentru că a fost avocată înainte de a fi brună sau blondă tele și internet vedetă, dar nu suntem într-o sală de judecată și lucrurile funcționează după alte criterii, cine zbiară mai tare, cine scandalizează mai abitir, cine își dă poalele peste cap cu mai mult talent, aplomb și tupeu!

Exemplele sunt multe, nu le nominalizez aici, sunt extrem de nocive pentru minți fragede sau nepregătite să deceleze lucruri, acești oameni ajung să modeleze și să influențeze pe cei (foarte mulți) ce se uită în gura lor până acolo încât multe preadolescente, întrebate ce-și doresc să facă în viață, au răspuns fără echivoc, influencer!

E o problemă socială serioasă, care vine la pachet cu complicitatea tuturor mediilor de promovare, mass media scrisă, virtuală și audiovizuală, pentru că, nu-i așa, toată lumea vrea să facă bani, bani, bani, nu prea contează cum și în ce fel, bani să fie!

În absența reperelor morale, culturale și educaționale, precum și în inexistența unor reglementări de orice fel ale acestei noi “profesii” (preotul e caterisit, doctorul poate fi condamnat pentru malpraxis, profesorului i se poate interzice activitatea didactică, avocatul poate fi exclus din barou), singur discernământul rămâne să distingă, ori discernământul e floare destul de rară, obținută greu cu ajutorul unei sume de factori.

Dacă vă puneați cumva întrebarea, lumânările cu parfumul vaginului lui Gwyneth Paltrow se vând în continuare foarte bine, la fel și flacoanele cu transpirația Madonnei, deci nimic nou sub soare!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce ciudată-i natura umană

Nu mai fiți deștepte, proastelor!

Neveste, consoarte, soții...