Paris, mon amour



Am ajuns după prânz...la Porte Maillot, autocarele se înșiră unele după altele, ca agatele pe șnur...Hyatt Regency, pe care, în continuare, din obișnuință, îl numesc încă Concorde Lafayette, se înfige în cerul albastru de toamnă...aștept autobuzul 43, cap de linie Bagatelle...lângă mine, două cucoane parfumate, cu părul blond, spelb, retezat brusc sub lobul urechii, povestesc de cina la care au participat cu o seară înainte...calcanul era trop cuit, n’est pas?
Lângă trotuar trage un microbuz alb, inscripționat Fleurs Monceau, și niște băieți în salopete de culoare incertă descarcă mănunchiuri uriașe de crizanteme ruginii...peste drum, la Le Ballon de Ternes, chelnerii agili pregătesc mesele pentru seară...
Mă opresc în drum să cumpăr dim sum cu creveți și coriandru de la Le Lotus Imperial...casa scării mă întâmpină cu mocheta vișinie fixată de barele aurii de alamă. 
Da...mi-a fost un dor nespus de acest Paris care mi s-a insinuat în sânge ca o otravă fără antidot...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce ciudată-i natura umană

Nu mai fiți deștepte, proastelor!

Neveste, consoarte, soții...